Sportbiznisz

Így szedi meg magát a szerencsejátékon a magyar állam

2016. október 20. - Sportbiznisz Blog

Évente milliárdos osztalékot fizet be a költségvetésbe a Szerencsejáték Zrt., mely 2015-ben több mint 300 milliárd forint bevételre tett szert a különböző játékokból. Ebből mára már nem a lottó, hanem a sportfogadás teszi ki a legnagyobb részt.

tippmix.jpg

A Szerencsejáték Zrt. 2015-ös beszámolója szerint a TippMixből összesen 98,8 milliárd forintos árbevétele volt a cégnek, ez a teljes éves forgalom majdnem egyharmada. Erre jön még az internetes fogadás, a TippMix Pro 28,1 milliárdos forgalma, és a klasszikus TOTÓ is hozott még 2,1 milliárdot a cégnek. Az előző évhez képest kiemelkedő volt a TippMix Pro növekedése, az internetes fogadás 52,6%-kal magasabb forgalmat bonyolított.

szrtkep1.png

A cég részletes kimutatása szerint tavaly 539,7 millió darab TippMix-szelvényt adtak fel és 29,4 millió darab TOTÓ-szelvényt küldtek játékba. Az évben 52 héttel számolva ez több mint félmillió TOTÓ-fogadást jelent hetente.

szrtkep2.png

A nyereményekről sajnos nem közöl ennyire részletes bontást a Szerencsejáték Zrt., csak annyit árulnak el, hogy a 303,8 milliárd forintos teljes éves árbevétel mellett 220,9 milliárd forint nyereményt fizettek ki. Az előző évhez képest egyébként kicsit javult a nyeremény esélye, hiszen a bevétel 15,5 százalékkal emelkedett, a nyeremények viszont ennél nagyobb ütemben, 16,3%-kal nőttek.

A bejegyzés trackback címe:

https://sportbiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr7311768013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mérnork 2016.10.21. 11:17:29

És? Senkinek se nyomták még a fejéhez a stukkert, hogy játsszon...
Nem mellesleg pl. bagózni/piálni se kötelező.
Még mindíg az a legjobb, ha az ilyen idiótákból nyer pénzt az állam, ahelyett hogy SZJA második kulcsot csinálna a "gazdagoknak", ahogy azt a balfékek olyan nagyon szeretnék. ;-)))

room_101 2016.10.21. 11:29:31

A lottót már 40 éve is így hívták: A hülyék adója.

2016.10.21. 11:55:33

@room_101: Aztán egyszer csak betalálsz, és aztán mindenki csókolgat, milyen okos vagy :)

Kniight 2016.10.21. 11:59:01

És a nagyokos MSZP a Gyurcsánnyal az élen ezt az aranytojást tojó tyúkot akarta eladni.

nick papagiorgo 2016.10.21. 12:10:25

A cikk pár számot ismertet, de ebből semmi nem jön le: ez most jó, nem jó, sok vagy kevés.

Már maga az "így szedi meg magát" kifejezés is erősen "érdekes", hiszen ez nem egy kötelező tevékenység, ha senki nem játszana, 0 bevételük lenne.

Mi a baj, csökkenteni kellene a lottó (és sportfogadás) adóját?
Vagy van baj egyáltalán?

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.21. 12:27:27

@Kniight:

Hát igen..

Ha a balibeken múlna már rég egy fillér haszna se lenne az államnak ebbő se.

Sportbiznisz Blog 2016.10.21. 12:31:24

@nick papagiorgo: Nem mi akarjuk megmondani a tutit. Mi csak leírtunk pár számot, amit talán az átlagember eddig nem ismert. Innen kezdve mindenki döntse el, hogy ez szerinte sok vagy kevés.

Pilotax 2016.10.21. 12:40:19

Csak két kis sztori.
A 80-as évek első felében másoddiplomás képzésre jártam. Már ekkor is tandíjas volt ez a képzési forma, igaz mai szemmel nézve nem volt magas a féléves tandíj 6000 Ft volt. Csakhogy éppen nem volt ennyi pénzem. Rendszeresen lottóztam, igaz csak egy szelvénnyel egy mezőn mondván "Ha Fortuna segíteni akar akkor így is tud!" Nyertem egy lottó hármast ki tudtam fizetni a tandíjamat. Igen kellemetlen lett volna ha emiatt kirúgnak.
Másik történet.
A 90-es évek közepén építkeztem. Alaposan felkészültem szervezéssel, pénzzel mindennel. Arra azonban nem számoltam(számolhattam), hogy az általam vásárlásra szánt építőanyagoknak, különösebb előjelek nélkül, közel 20 %-al emelték meg az árát váratlanul, akkor amikor már nem volt visszaút. A pénzhiány a fűtés szerelésnél került olyan helyzetbe, hogy nem tudtam finanszírozni. Egy fűtésszerelő barátom felajánlotta, hogy megcsinálja a saját költségén én pedig mihelyst van pénzem visszaadom neki. Ez kb. november közepén volt. Elkészült a fűtés és be tudtam költözni a családdal. Az elkövetkező időszakban az ünnepek ideje alatt sem aludni sem enni nem tudtam rendesen az aggodalomtól, hogy miből fizetem én vissza ezt a segítséget. Az aggodalomtól és az idegességtől fogytam vagy 8 kilót, nyugtatókat szedtem. Január közepén a munkahelyemen akkorát ordítottam, hogy több szobából szaladtak össze a kollégák. A helyi újságban megláttam a lottószámokat, 4-esem volt! Mihelyst fel tudtam venni a nyereményt (kb. 8-10 nap múlva), az volt az első dolgom, hogy rohantam az engemet kisegítő barátomhoz és némileg megfejelve visszaadtam a segítség összegét. Ki tudtam minden családi és baráti kölcsönt fizetni, így már "csak" a banki hitel maradt. Aznap este akkorát aludtam, hogy csak másnap délben ébredtem fel.
Csak ennyi akartam, hozzáfűzni a "hülyék" adójához.

nick papagiorgo 2016.10.21. 12:43:28

@Sportbiznisz Blog:
na jó, de nem ártott volna valami viszonyítási alapot adni, mert így kicsit nehéz eldönteni.
Tehát pl. ennyi most, X éve amannyi volt (volt-e pl. adóemelés közben, mert ha nem, akkor ez csak annyit jelent, hogy többen fogadnak -> az embereknek több pénze marad játszani -> "Jobban élünk, mint négy éve") .
Vagy ennyi ez a haszon, a benzin (cigaretta stb.) jövedéki adóján keletkező haszon meg amannyi.
Vagy ilyesmi.
Akkor talán el lehetne dönteni, hogy sok vagy kevés. De egyébként meg értelme nincsen, mert ha valaki szerint sok (vagy kevés), akkor is annyi lesz.
Egyébként meg kb mindenki azt fogja mondani, hogy inkább a sportfogadás adója legyen magas, mint mondjuk a kenyéré vagy tejé :)

Buchhalter 2016.10.21. 13:24:46

@Pilotax: köszönjük ,a reklám megvolt.És egyszer nem akarod kiszámolni,hogy mennyit költöttél Szerencsejátékra az elmúlt évtizedekben?Nagynéném idestova 40 éve játszik ,de csak kettese volt meg talán a 6-os lottón egy négyese ami szintén pár ezret fizet.Erről ennyit.Meg az is vicces,hogy míg szinte az egész világon kötelező felfednie magát a telitalálatos lottó megnyerőjének(ott van a játék szabályzatban ) és nem véletlenül! Több országban is kiderült,hogy állami szinten manipuláltak a számokkal.Mindent lehet mielőtt itt még valaki okoskodna! Én nem lottózom már régóta.És nem is idegeskedek miatta.Ennyi.

Pilotax 2016.10.21. 13:52:20

@Buchhalter:
Ez nem reklám volt, hanem velem megtörtént valós események. Kb. 30 egy két éve lottózom kisebb nagyobb megszakításokkal, de szigorúan csak heti egy szelvénnyel, ha van számolási vénád számold ki magad mennyit költöttem.
A többi hülyeségedről meg hadd mondjak el neked egy ósdi viccet.

Kohn fohászkodik az Istenhez:
- Mennyei atyám segíts már meg egy lottónyereménnyel!
Sokadszorra az Isten megunja, és mennydörögve ráordít Kohnra
- Kohn legalább egyszer vegyél lottót.!

Szerintem minden ép eszű játékos tisztában van a nyerési esélyeivel, ha ennek ellenére játszik, akkor nem tudom mi a bajod ezzel. Miért tartozik az rád, ki és mire költi a pénzét. Ha valaki mértéktartóan a lehetőségeihez képest teszi, akkor senkinek-NEKED SE - semmi köze hozzá, és visszataszító ahogyan veri itt a nyálát.

Buchhalter 2016.10.21. 15:16:00

@Pilotax: te vagy a visszataszító mert nem vertem a nyálamat.Csak kérdeztem valamit ironikusan,de ha ilyen primitíven reagálsz elég furcsa kis vén fajankócska lehetsz aki sürgös pszihiátriai kezelésre szorul.Na csá csá.
süti beállítások módosítása