Mennyit ér a mez?

2017. február 26. - Sportbiznisz Blog

Az öt topbajnokság csapatainak mezszponzorációból származó bevétele a 2016/17-es szezonban eléri az 540 millió fontot a totalsportek.com adatai szerint. A sportszergyártók is egyre mélyebbre nyúlnak a zsebükbe. Csak a Premier League (PL) csapatai az idei szezonban több mint 220 millió fontos…

Tovább

Tavaszra tényleg csak a nagyok játéka a Bajnokok Ligája?

A kezdeti stádiumban még kisebb országok csapatainak is van esélyük bekerülni a Bajnokok Ligája (BL) csoportkörében, azonban az általános nézet, hogy tavaszra többnyire már csak a nagyok maradnak állva. Most annak nézünk utána, hogy tényleg így van-e, ebből pedig képet kaphatunk arról is, hogy az…

Tovább

Izmosodik a magyar NB1

Február 14-én lezárult a magyar labdarúgó NB1 téli átigazolási időszaka, amely alatt a klubokhoz összesen 19 millió eurónyi értékű játékos érkezett és 15,6 millió eurónyi értékű játékos távozott. A trendet nem megszakítva, kevés klub (összesen három) volt hajlandó fizetni is egy labdarúgó…

Tovább

Már az 5 milliárd eurón is túl a topbajnokságok közvetítési jogdíjai

Éves szinten több milliárd eurót is megér a tévétársaságoknak a legnézettebb sportesemények  közvetítése. A Bajnokok Ligája egyenes kieséses szakaszának indulása előtt megnéztük a nagy labdarúgó-bajnokságokat, hogy mennyit fizetnek a csatornák, hogy ők közvetíthessék Európa legnézettebb sportágának…

Tovább

Super Bowl: egy híres megálló, a több ezer milliárdos NFL üzletben

A houstoni NRG Stadion ad otthont az 51. Super Bowlnak, ahol az Atlanta Falcons és a New England Patriots méri össze erejét. A győztes csapat játékosainak járó pénzdíj 170 ezer amerikai dollár (31,5 millió forint), de a vesztes csapat játékosai is fejenként 53 ezer dollárral (15,6 millió forint)…

Tovább

30 másodperc 1,5 milliárd forintért

Idén is eléri az 5 millió dollárt egy 30 másodperces reklámspot ára az 51. Super Bowlon. Amerika legnézettebb sporteseményét elöntik reklámmal a világ leghíresebb cégei. Magyar idő szerint 2017. február 6-án a texasi NRG Stadionban az Atlanta Falcons, mint az NFC (National Football Conference) és a…

Tovább

Még mindig nem a nézőkből élnek a magyar focicsapatok

A magyar NB1 tizenkét csapatának 67 millió eurónyi (közel 21 milliárd forint) bevétele volt 2015-ben, vagyis egy-egy csapat átlagosan 5,5 millió euróra tett szert. Ennek majdnem a kilencven százaléka szponzoroktól és „egyéb bevételekből” származott, vagyis a szurkolók direkt befizetései elenyészőek…

Tovább