Sportbiznisz

Megállíthatatlanul lájkolunk és ezt a labdarúgóklubok is élvezik

2016. november 24. - Sportbiznisz Blog

Ha összeadjuk a 2015-ben a 10 legnagyobb árbevételt elért futballklub hivatalos Facebook oldalának a kedvelőinek számát, akkor az eredmény már megközelíti a félmilliárdot. Hova ez a lájkháború és mennyire követi a gazdasági eredményeket a közösségi hálón betöltött népszerűség? Ennek jártunk utána.

A Deloitte pénzügyi tanácsadó cég évente megjelenő Deloitte Football Money League kimutatása már nagy hangsúlyt fektet a klubok közösségi médiában való megjelenésére. 2016. november 23-án a top 10-es listán található 5 angol, 2 spanyol, 1 német, 1 francia és 1 olasz klub Facebook kedvelőinek és Twitter követőinek a száma összességében már meghaladja az 570 milliót, amely 10 százalékkal magasabb a 2016. január eleji és 26 százalékkal a 2015. januári adatoknál. Persze az sem mellékes, hogy a szóban forgó kluboknak 2015-ben az összes bevétele elérte a 4647 millió eurót (1440 milliárd forint).

untitled_design_4.png

De térjünk vissza a felvezetőben feltett kérdésre, amelyre a válasz részben igen. A gazdasági lista első három helyezettje megegyezik a kedvelők-követők ranglistájával, habár utóbbinál az első két helyezett között csak minimális a különbség, amíg a Manchester United bő 30 millióval van lemaradva a dobogó harmadik fokán. A rangsort a 2015/16-os Bajnokok Ligája szezon győztese, a Real Madrid vezeti és mindössze 220 ezer lájkkal-követéssel van mögötte a nagy rivális Barcelona. Érdekesség, hogy a katalánok a Facebookon erősebbek, ám a spanyol fővárosi csapat a Twitteren kimagasló teljesítményt nyújt. Az első 3 klub összes kedveléseinek és követőinek a száma meghaladja a másik hét klub teljes eredményét (308,73 millió és 263,32 millió).

És, hogy mitől csak részben igaz a gazdasági eredmények és a közösségi hálón betöltött népszerűség közötti egyezőség, arra a lista többi klubja adja meg a választ. A gazdaságilag 8. és 7. helyen lévő Chelsea és Arsenal angol duó a 4. és az 5. helyen szerepel a közösségi listában. Az első 3 klubot leszámítva, nincs még egy olyan klub a 10-es listában, amelyiknek a gazdasági listán elért helyezése megegyezne a Facebook és Twitter összesített listáján elért helyezésével.

A Facebook 1,79 milliárd havonta aktív felhasználójának napi 6 milliárd kedveléséből csurran-cseppen a magyar labdarúgó kluboknak is. Persze ez egy teljesen más dimenzió, mint az előbb bemutatott top 10-es lista. A magyar labdarúgó NB1 12 klubja közel 539 ezer kedveléssel rendelkezett a Facebookon (a Twitteren való megjelenés a magyar kluboknál nagyon csekély, így az ottani követéseket nem vettük figyelembe) a november 22-én. A Ferencváros kimagaslik a mezőnyből, a maga több mint 230 ezres kedvelésével amíg a második helyen a Videoton áll, tehát a gazdaságilag két legerősebb klub vezeti a lájkok versenyét is.

Ha a hazai mezőnyben nem csak a labdarúgást vesszük figyelembe, akkor a Top 5-ben csak 2 focicsapat maradna és 3 kézilabda klub is beékelődne az FTC és a Videoton közé. Ráadásul a dobogó 3. fokára egy női együttes a Győri Audi ETO állhat fel, akinek már csak pár kedvelés hiányzik, hogy átlépje a 100 ezres határt. A második a Telekom Veszprém 178 ezerrel, a negyedik pedig a MOL-Pick Szeged közel 77 ezer like-vel. Az öt kiemelt látványsport közül még a jégkorongnál fordul elő, hogy egy klubnál a kedvelések száma meghaladja a 15 000-et és ez a Fehérvár AV19, 30 515 darabbal.

Zárásként, még annyit kiegészítésként és érdekességként, hogy a Ferencváros 230 ezres kedvelése a szomszédos országok vezető like-csapataihoz képest sok hasonlóságot mutat más gazdasági vagy nézőszám szerinti összehasonlítással, amelyekkel már korábban foglalkoztunk a blogon. A szlovák és szlovén vezető csapatot megelőzve a zöld-fehérek a hatodikok a listán, amelyet amúgy a román Steaua Bucuresti vezet 1,91 millióval, második helyre szorítva a másfél milliós ukrán Shakhtart.

A bejegyzés trackback címe:

https://sportbiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr9611994424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása